Meerman Support voor jou
Als Virtueel Assistent, oftewel VA, ben ik zelfstandig ondernemer en werk ik vanuit huis (of waar dan ook) voor mijn opdrachtgevers. VA’s kunnen vele verschillende taken en rollen op zich nemen. Er zijn dan ook veel gespecialiseerde VA’s die zich op slechts één vakgebied richten. Ik ben een echte allround VA en kan jou juist bij heel veel taken ondersteunen. Ik noem dat ook wel een ‘Persoonlijk Assistent op afstand’. Dat is heel handig voor jou want dat betekent: een ‘one-stop-shop’. Je hebt dus geen team nodig die alle losse klussen voor je uitvoert maar kunt alles bij mij neerleggen. En fijn voor mij, want ik word blij van ontzorgen en afwisseling in mijn werk! En van enthousiaste opdrachtgevers!
Ik bespreek graag met je wat ik voor jou kan doen. Dat kan uiteraard het beste op basis van jouw wensen. Maar hieronder geef ik je alvast een idee van mijn werkzaamheden.

Office Management
Is jouw bedrijf aan het groeien en heb je behoefte aan ondersteuning in de vorm van Office Management? Of wellicht weet je wel dat je hulp nodig hebt maar nog niet waarbij?
Ik kan je helpen met financiële administratie, het opzetten van werkprocessen en werkdocumenten of bijvoorbeeld algehele ondersteuning van het team.

Persoonlijk Assistent
Heb jij het te druk en kun je wel wat hulp gebruiken om alles in goede banen te leiden? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Samen kijken we waar mijn hulp het waardevolst is.
Hulp met je agenda, mail bijhouden en archiveren, plannen en voorbereiden van meetings, schrijven van rapporten, proeflezen van documenten, vertalen (NL-EN), organiseren van events? Kom maar op! Ik ben jouw remote PA

Website en social media support
In het bijhouden van je website en social media gaat al snel veel tijd zitten. Ik zorg dat jij je handen vrij hebt voor je kerntaken en beheer jouw social media en website. We bespreken natuurlijk wie de content maakt en aanlevert, hoe vaak er content geplaatst wordt en wat jouw doel met de website en/of social media is. Zo maken we samen een social media plan en zijn jouw website en social media altijd up-to-date en zichtbaar.

Heb je hulp nodig met de HR-zaken?
Alle voorkomende HR-klussen kan ik voor je uitvoeren. Denk aan HR-administratie, het schrijven van een personeelshandboek, inwerkdocument en bijvoorbeeld vacatureteksten en de eerste schifting van sollicitanten.
Voordelen van een VA

- je eigen Personal Assistant
- je hebt geen werkplek nodig voor de VA
- je hoeft niemand in vaste dienst te nemen
- je betaalt per uur of op basis van abonnement
- één medewerker die alles kan regelen
- de VA is zelf ook ondernemer en begrijpt jou
- een VA wil zich altijd bewijzen; als jij enthousiast bent maak je graag reclame voor haar
- flexibel inzetbaar
- geen werkgeverslasten
- tijdwinst: geen randzaken meer
- levert jou winst op: vergelijk jouw uurtarief met dat van je VA
- je VA is heel zelfstandig, assertief en efficiënt
- sparringpartner voor jouw bedrijf
- btw aftrekbaar en loon valt onder zakelijke kosten en dus aftrekbaar van inkomstenbelasting